Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Chevrole Epica képes leírás - Chevrolet.tlap.hu
részletek »

Chevrole Epica - Chevrolet.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: chevrolet.tlap.hu » Chevrole Epica
Keresés
Találatok száma - 4 db
 Autóteszt: a kistigris nagy tigrise

Autóteszt: a kistigris nagy tigrise

Ügyes húzást mutatott be a General Motors, amikor megvette a kifulladt Daewoot. A kelet-európai piacokon tarolnak a cég termékei, az Epicával és a friss Captivával azonban új szegmensben, Nyugat-Európában és a prémium kategóriában tör utat magának a Chevrolet. Vegyes érzelmekkel szálltam be az autóba, ám amikor legközelebb kiszálltam belőle, akkor már megfertőzött az Epica szelleme. Külseje látványos, tetszetős, vonzó még akkor is, ha kicsit ötös béemvés, kicsit passzátos az összkép. Lámpái izgalmasak, modernek, dinamikus hatást kölcsönöznek, a felfelé emelkedő övvonal, a visszapillantókba épített jelzőlámpák, a sok krómozás, a 17 hüvelykes formás könnyűfém kerekek a felső-középkategória előszobájába katapultálják. Tovább nem jut a presztízslétrán az autó, de ez a GM tudatos döntése, az Epicába nem lehet kérni navigációt, első parkolássegítőt, komoly hifit vagy bi-xenon fényszórókat. Ezek a kiváltságok csak a márka prémiumtermékeit, a Saabot, a Cadillacet és egyes felszereltségi szinttől az Opeleket illetik meg. Kár érte, mert egy picit felextrázva még mindig jóval 10 millió alatt lehetne árulni igazi középkategóriás luxuslimuzinként az Epicát. 2007-ben látványosan javul a kínálat

A jövő szabványa

A jövő szabványa

Hogy is híják? Ember legyen a talpán, aki tudja követni. Egyazon típus különböző néven történő értékesítésében eddig is élen járt a Daew... izé, Chevrolet. Az új Evanda, vagyis az Epica hű a hagyományokhoz. Európában Chevrolet Epicának, a Távol-Keleten Daewoo Toscának - és egy kis zavarkeltés kedvéért -, az USA-ban a Toscát megtartva egyszerűen Suzukinak hívják. Persze mondanom sem kell, nincs köze Giacomo Puccini operájához. A Tosca a Tomorow Standard Car (a holnap szabványautója) kifejezés rövidítése. "Ha van rá lehetőség, próbáld ki az új dízelt. Ha valami, ez adhatja el az Epicát Európában" - javasolta mindentudó hírszerkesztőnk, amikor az Epika előéletéről faggattam. Lelkileg felkészülve ebben a szellemben indultam a svájci bemutatóra. Sajnos jó pár hónapot kellene eltöltenem a Neuenburger-tó partján, ha dízel-teszttapasztalatokkal szeretnék hazatérni. Nyoma se volt a dízelnek, azt mondták, csak őszre várható. Elégedjek meg a két, keresztben beépített soros hathengeressel. A kétezres és a kettőötös hathengeres próbájára volt lehetőség. Először a legjobban felszerelt 2,5-ös, automata LT felszereltséget próbáltuk. A motor olyan halkan járt, hogy nem akartam hinni a fordulats

Chevrolet Epica menetpróba

Chevrolet Epica menetpróba

képgaléria Amikor a sajtóbemutatón ismerkedtem a kocsival, nem igazán éreztem, melyik típusok vetélytársa is akar lenni. Megkérdeztem hát a magyar és a nemzetközi korifeusokat, de tőlük is csak húzódozó válaszokat kaptam. Hát, a Hyundai Sonata... No és az Opel Vectra? Az nem! Egészen más a vevőkör, egy opeles sohasem hűtlenkedne Chevrolet kedvéért. Egy BMW-s pedig éppúgy sértőnek találná a gondolatot, mint egy audis vagy mercedeses. Ha egy kicsit belegondolunk szempontjaikba, a kétségkívül meglevő jelentős értékkülönbség mellett találunk még valamit: a marketing világában, belénk sulykolt, ránk kényszerített értékrendben élünk, nehezen szakítjuk ki magunkat a presztízs vonzerejéből. Pedig az árdifferencia jelentős részéért csupán egy négykarikás, propelleres vagy csillagos emblémát, meg patinás históriát adnak. Milliókat takaríthat meg, akinek pusztán egy felső-középkategória méretű, kényelmes, sőt hathengeres, tehát azért nem éppen igénytelen kocsi kell. Sőt, még nevet is kap hozzá, hiszen a Chevrolet egykor fogalom volt mifelénk - pompás, ikerfényszórós, fecskefarkas fekete Malibuval a kiváltságosok jártak...

Epica Teszt

Epica Teszt

Először volt a Daewoo Leganza, amely szép olasz formatervével, gyenge motorjaival, hatalmas utastérrel érkezett olcsón. Előnye az ár/méret aránya volt, de hát sokat evett, presztizse semmi. Majd jött az utód, amely elvesztette az első generáció szép vonalait, egy unalmasan élesre vasalt, elnagyolt autó volt gyenge műszaki tartalommal. Végül a Daewoo nevet kilőtték az űrbe, jött a Chevrolet és vele az Epica. Bár a Leganza tetszett - ezzel eléggé egyedül voltam -, az utódja nem, így fanyalogva gondoltam rá, hogy megint egy nagydarab koreai nyüglődésbe kell beleülnöm - mégha Chevy is a jelvénye. Pozicionálás D-szegmensű, középkategóriás autó, mint a VW Passat, vagy a Honda Accord, öt és fél millió forintért vásárolható meg, innen indul az árlista. Kétliteres valamint két és fél literes soros hatos benzines, vagy kétliteres dízellel kapható, a dízel automataváltóval is kérhető - a tesztautónkban ez volt. Az alapmodellre nem mondható, hogy olcsóbb lenne a kategóriatársaknál, viszont a dízel már kedvező árú - főképp most akciósan 5,8 millióért -, automatával pedig most (február eleje) szintén akciósan 6,2 millió Forintért a piac egyik legjobb ajánlata. Már emiatt is érdemes kipróbál

Tuti menü