Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Chevrolet Captiva képes leírás - Chevrolet.tlap.hu
részletek »

Chevrolet Captiva - Chevrolet.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: chevrolet.tlap.hu » Chevrolet Captiva
Keresés
Találatok száma - 4 db
Egy versenyszám sztárja

Egy versenyszám sztárja

A jelen autóiparát néhány világméretű konszern tartja kézben, így mára már lassan helyesebb nem márkákról, hanem konszernekről beszélni. Különösen igaz ez a General Motors tekintetében, amely talán a legnagyobb legós, ugyanaz a műszaki tartalom számtalan formában és név alatt köszön vissza a mindennapokban. Nem kivétel ez alól jelen tesztünk alanya, a Chevrolet Captiva sem. A Captivát a világ más részeiben ismerik Daewoo Winstormnak, Opel/Vauxhall Antarának és Holden Captivának is. Padlólemezén osztozik a Chevrolet Equinox, a Pontiac Torrnet és a Suzuki Grand Vitara is. Az ennyire sok inkarnációban élő autókba mindig ambivalens érzésekkel ülök be. Egyfelől lehet azt mondani, hogy ezek mindegyike ugyanaz. Másfelől azt gondolom, mára az autók vannak annyira jók (vagy egyformák) műszaki kialakításukban, hogy alapvetően apróságnak nevezhető tényezők határozzák meg a vezetés során ébredő benyomást. Nem kivétel ez alól a Captiva sem, amelynek van egy számomra igen nagy pozitívuma, ami miatt az egész autót megszerettem, de ezt még nem árulom el. Négy hajtott kerék, hét ülés, kétliteres dízelmotor. Alapvetően kellemes összeállításnak hangzik, ha többfunkciós családi autóra gondolunk.

Hozta a formát a törött Captiva

Hozta a formát a törött Captiva

Nem úszta meg a végzetes találkozót a Chevrolet Captiva sem. Az Euro NCAP szakemberek 64-gyel nekieresztették a betonfalnak, aztán oldalról is összetörték, majd egy gyorsan száguldó oszloppal randevúzott. Azt gondolhatnánk, az 1,9 tonnás könnyedén hozza az ötcsillagos eredményt, de ahogy a kisebb szabadidő-autók közül eddig semelyik, úgy a Captiva sem érte el azt. Frontális ütközésnél mindössze 12 pontot (75 százalék) gyűjtött, mert a műszerfal veszélyes mind a vezető, mind az elöl ülő utas térdére és combjára. Az oldalütközéses kísérletnél javított a jármű, 17 pontot szerzett (94 százalék), itt azért vontak le pontot a szakemberek, mert az oszlopos tesztnél a függönylégzsák nem nyílt ki rendesen. Ha a fenti pontokhoz hozzáadjuk az első övek bekapcsolására figyelmeztető jelzésért járó két pontot, máris megvan a 31 pontos végeredmény. Ezért az Euro NCAP-nál négy csillag jár. Ahogy mostanában szinte minden járműnél, a Captivánál is azért vontak le pontokat a gyermekvédelmi tesztek során, mert a jobb első légzsákot nem lehet kikapcsolni, illetve a figyelmeztető jelzések és az Isofix-csatlakozó jelei nem elég hangsúlyosak.

Tehén, de vagány

Tehén, de vagány

Lelövöm a poént az elején, a Captiva jó autó. Már rég nem ez a kérdés, hanem hogy az árához képest mit nyújt. 9,3 millió forint első hallásra elég soknak tűnik egy koreai autóért. Aztán az ember elkezd gondolkozni, számolgatni... Csak álltunk bután Péter barátommal. Ambivalens érzések kavarogtak bennünk, egyszerre éreztünk csalódottságot pozitív és negatív értelemben. Nézegettük a kasztnit és tátva maradt a szánk, elismerően bólogattunk mindketten. captivasport_024.jpg 2008- ban ez a műszeregység vérciki Aztán megnéztük a műszeregységet, és sehogyan sem értettük. "Valószínűleg előre legyártottak belőle egy vagonnal, és most már el kell sütni, nincs mese" - mondta végül Péter. Én sem nagyon tudtam másra gondolni, ugyanis a Captiva szép, a Captiva Sport pedig egyszerűen gyönyörű; talán a legszebb koreai autó. A kilométeróra viszont úgy néz ki, mintha valami játékautóból bindzsizték volna. Megvolt rovatunkban azokról az autókról írunk, melyekről már írtunk, de más motorral, más kasztnival, más hűtőmaszkkal újra karmaink közé kerültek. Dízel helyett benzin, lépcsős helyett csapott far, agresszívabb ködlámpák, új fényszórók, amelyek követik a motorháztető vonalát, elegánsabb hűtőmaszk,

Teszt: Chevrolet Captiva

Teszt: Chevrolet Captiva

Chevrolet jelvénnyel a közvélemény könnyebben elfogad egy nagyméretű autót, mert beivódott, hogy az amerikai autók nagyok. Akkor is, ha ez a Chevy inkább készült Európának, mint Amerikának. A Captiva a Chevy európai bevezetésének fontos eleme, teljessé teszi az amerikai márka kínálatát. A Chevrolet Captiva az autóeladási tortából egyre nagyobb szeletet szelő SUV-ok közé tartozik, amely betűszóra igazán még senki nem talált illő magyar kifejezést. Mert az ilyen autó nem vérbeli terepjáró, bár annak néz ki, de azoknál egyszerűbb a technikája, olcsóbb és komfortosabb is. Ezért hívtuk már szalonterepjárónak, meg szabadidőautónak, ez utóbbinak azért, mert segít eltölteni a szabadidőt, tehát a hobbihoz, kiránduláshoz való cuccok beleférnek, és ha letérünk az aszfaltútról, akkor egy ilyen kocsival messzebb jutunk, mint egy normál személyautóval. Tehát jobb híján marad a SUV. A Chevrolet Captiva 4,6 méteres hosszával D-kategóriás, azaz középméretű SUV. Az ára a tesztelt csúcskivitelben 11,5 millió forint, amely itthon inkább luxusautóhoz illő, mint egy családi kocsihoz. Igaz az alapmodell 6,8 millió forint, ez dízel és ötszemélyes, szemben a tesztelt 3,2 literes, benzines, hét

Tuti menü